Newsletter Subscription

Search

Odabrano je 10 timova za drugi ciklus Spark.me startap avanture

Startap avantura - Odabrani timovi STEM Blogpost plus 200px

Nakon prvog ciklusa koji je počeo u julu ove godine, prošle nedjelje završeno je prijavljivanje timova za drugi ciklus “Spark.me startup avanture”. I ovog puta, žiri je imao težak zadatak: od toliko sjajnih ideja odabrati samo 10 najboljih. Prije svega, želimo da se zahvalimo timovima na još jednom odličnom odazivu, te inspirativnim i kreativnim rješenjima koja su predložili. 🙂 Sigurni smo da je ovo samo početak, kao i sjajan podsticaj da i organizatori i prijavljeni timovi nastave u istom smjeru.

Nakon što je istekao rok za prijave, odabrani su timovi koji su prvo zadovoljili tražene uslove, a potom predložili ideje za koje je žiri smatrao da se mogu na pravi način realizovati i riješiti određeni biznis izazov, uočeni društveni problem ili pomoći u digitalizaciji nekog servisa javne uprave. Ponosni smo što među odabranim timovima imamo i one koje čine isključivo žene, kao i tim sačinjen od srednjoškolaca. Zato, za budućnost i žensko preduzetništvo u Crnoj Gori ne treba da brinemo. 🙂

Niz benefita za odabrane timove

Deset odabranih timova će od 12. do 14. novembra učestvovati u trodnevnoj onlajn radionici na kojoj će, zajedno sa dodijeljenim mentorima, raditi na razvoju ideja. Na kraju radionice, svi timovi će imati priliku da stručnom žiriju predstave svoja rješenja i razvijene ideje, a žiri će odabrati tri pobjednička tima. Timovi osvajaju do po 5.000 eura, nagradu koja će sigurno biti od velike koristi za dalju implementaciju ideje. I ne samo to, pored novčane nagrade timovi dobijaju i mentorsku podršku u trajanju od tri mjeseca iz oblasti biznisa, programiranja i UX dizajna. Sigurni smo da će znanje i iskustvo mentora iz ovih oblasti biti od izuzetnog značaja za svaki od timova.

Pred timovima će biti zahtjevan i zanimljiv period, na kraju kojeg ih čeka još jedan izazov i nagrada za najbolje. Naime, nakon tri mjeseca, tri pobjednička tima će ponovo predstaviti svoje ideje i tada već unaprijeđena rješenja, a žiri će odabrati jedan pobjednički tim i nagraditi ga sa dodatnih 15.000 eura. Ovaj iznos će biti odlična osnova za implementaciju ideje i siguran razvoj daljeg poslovanja!

Predstavljamo vam timove koji su prošli u naredni krug takmičenja

The Bebop – Ovaj tim čine srednjoškolci Ilija Ivanov, Aleksa Šćepanović i Andrej Dlabač. Oni žele da pomognu pčelarima tako što će omogućiti ishranu pčela sa daljine uz pomoć hardverskog i softverskog rješenja, odnosno e-hranilice koja ima ugrađen sistem za automatsko puštanje invertnog sirupa kojim se pčele hrane.

Medpack – Batrić Krvavac, Anna Kuti-Krvavac i Sreten Madžgalj čine tim koji je uočio problem neredovnog ili nepravilnog korišćenja medicinske terapije. U ovom trenutku, značajan procenat dugoročnih terapija ne uspije, pa su u cilju pridržavanja pravilnoj terapiji, i time dugoročnom povećanju kvaliteta života pacijenata, kreirali MedPack rješenje koje se sastoji od aplikacije i pametne kutije.

Flash – Sa željom da kreiraju sistem za jednostavnije, sigurnije i brže plaćanje roba i usluga, kao i prenos sredstava koji podržava peer to peer transakcije, kreirana je usluga čija se funkcionalnost implementira u sklopu mobilne aplikacije banke. Ovaj tim čine Milena Plamenac, Milica Gazivoda i Nataša Popivoda, a servis plaćanja koji su osmislile namijenjen je svim klijentima banke, fizičkim i pravnim licima.

Berza ideja – Kako misle da je “crowdfunding” jedan od najboljih načina za prikupljanje novčanih sredstava u svijetu, ova ekipa ima ideju o platformi za promociju biznis ideja i prikupljanje sredstava za pokretanje istih. Na ovaj način očekuju da će ohrabriti mlade ljude da započnu svoj biznis, a cjelokupno društvo da ulažu u ideje koje vrijede. Berzu ideja su osmislili Jelena Grbović, Nemanja Grozdanić, Jelena Vučinić i Andrija Ćetković.

APITEK – Svjedoci smo ograničenog broja mjesta za parkiranje u gradskim centrima. Članovi ovog tima, Danilo Bulatović, Nikolina Grgurović, Marko Stefanović i Nikola Đekić, smatraju da proširenje kapaciteta parkirališta nije rješenje, već su prepoznali način na koji se može optimizovati upotreba postojećih parking mjesta. Tako su razvili integrisano rješenje koje mapira parking mjesta i šalje potrebne informacije korisniku.

TeCHem – Kako bi se spriječilo nepravovremeno detektovanje povećane koncentracije štetnih hemijskih materija na radnim mjestima, Milica Ljiljanić, Marija Marković, Dragana Zorić i Ana Aćimović imaju plan da povežu uređaje (senzore) za otkrivanje štetnih hemijskih materija i internet aplikacija, kako bi se podaci o povećanoj koncentraciji hemikalije prvo slali u bazu, a potom bi i krajnji korisnik bio obaviješten o problemu i načinima suzbijanja istog.

Guidi – Ova aplikacija nudi interesantne, interaktivne, digitalne turističke ture. Njenim korišćenjem, turisti će biti u prilici da otkriju manje poznate lokacije kroz mitove, legende, anegdote i zanimljivosti o njima, uz mogućnost da se “dopisuju” sa istorijskim ličnostima i karakterima specifičnim za svaku lokaciju. Iza ove ideje stoje Petar Šćepanović, Petar Milosavljević, Đorđe Raičević i Petar Raičević.

With.me – Tim koji čine Edina Osmanović, Ivana Ćorić i Stefan Vukmanović želi riješiti problem sa kojim su se i oni sami susretali tokom studija i rada, a to je problem nemogućnosti pronalaska cimera, smještaja, društva za zabavu ili učenje, ekipe za putovanja. Stoga, ideja je da se kreira platforma koja nudi širok spektar usluga na polju umrežavanja, prvenstveno mladih ljudi i studenata.

Glasnogovornici – Cilj ovog tima je da novom tehnološkom platformom učini proces ispitivanja i izražavanja stavova građana dostupnijim i jednostavnijim. Na taj način, očekuju da će povećati građansku participaciju u odlučivanju o društveno-političkim temama, kao i omogućiti javnoj upravi i firmama da širu javnost češće konsultuju tokom procesa odlučivanja. Ekipu čine Jovan Jovančević, Anđela Mićanović, Đorđije Bošković i Slaven Živković.

Obuci.me – Između ostalog vođeni time da su Crnogorci pri vrhu liste najviših ljudi na svijetu, ovaj tim je došao na ideju da napravi veb sajt preko kojeg korisnici mogu naručivati odjeću u većim brojevima od onih koji se standardno mogu naći u prodavnicama. Svoje rješenje kako proširiti asortiman odjeće i obuće i učiniti ga dostupnim krajnjim kupcima, predstaviće nam Ali Hasković, Elvis Taruh, Vasilije Velič, Erdan Franca i Emin Višnjić.

A finalisti prvog ciklusa?

Prvi ciklus “Spark.me startap avanture” se bliži svom kraju. Nakon što su, početkom ljeta, ekipe prijavile svoje ideje, žiri je odabrao 10 najboljih koje su krajem jula učestvovale na trodnevnoj onlajn radionici, na kraju koje su proglašena tri pobjednička tima koja su ušla u finale takmičenja. To su Egregium, BeBeep.me i RENERGY Montenegro, koje smo u prethodnom periodu predstavili na našem portalu.

Svaki od tri tima je dobio novčanu nagradu u iznosu od 5.000 eura, kao i dodatno mentorstvo u trajanju od tri mjeseca iz oblasti razvoja biznisa, UX dizajna i software developmenta, a sve u cilju pripreme za veliko finale prvog ciklusa koje će se održati 14. novembra.

Jedva čekamo da nam timovi predstave svoj razvoj, šta su sve osmislili i implementirali u prethodnom periodu, kao i da saznamo koji od njih će dobiti novčanu nagradu od dodatnih 15.000 eura.

Pred nama je uzbudljiv period, zato nastavite da pratite projekat “Spark.me startap avantura” na našem veb sajtu, Facebook i Instagram stranici.

Želimo da se zahvalimo organizatorima projekta, kompaniji doMEn i Programu Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), kao i Ministarstvu javne uprave, digitalnog društva i medija i Ministarstvu ekonomskog razvoja.

Kompanija doMEn godinama radi na povezivanju mladih u Crnoj Gori sa zanimanjima budućnosti i novim tehnologijama. Nakon što je prošle godine kroz donaciju od 40.000 eura podržala startapove Trguj.Me i Honorarium, nastavlja da svoje društvene odgovorno poslovanje usmjerava na crnogorsku zajednicu i mlade.

Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) kontinuirano pruža podršku Crnoj Gori u dugoročnom jačanju kapaciteta u cilju što bržeg socio-ekonomskog razvoja, kroz proces digitalizacije, prevashodno vodeći se konceptom razvoja po mjeri čovjeka, naročito kada su u pitanju najranjivije kategorije društva.

 

Podijeli sa prijateljima:

Povezani članci:

Budi u toku!

Prijavi se na newsletter i ne propusti novosti, obavještenja i zanimljivosti iz STEM svijeta. :)

Budi u toku!

Prijavi se na newsletter i ne propusti novosti, obavještenja i zanimljivosti iz STEM svijeta. :)

Obavještenje

Testiranje za Školu programiranja održaće se 5. oktobra, u 10 sati u salama 207 i 208. Učesnici će raditi inicijalni test koji će procijeniti njihovu sklonost ka algoritamskom razmišljanju.