Otkrivamo finaliste prvog ciklusa SSA takmičenja!

U toku vikenda koji je upravo za nama održana je dvodnevna onlajn radionica i takmičenje u sklopu projekta Spark.me startap avantura. Na događaju je učestvovalo 10 timova koji su se, zajedno sa svojim mentorima, takmičili na razradi i predstavljanju svojih startap ideja koje za cilj imaju rješavanje određenog društvenog problema, biznis izazova ili digitalizaciju usluga javne uprave. 

Cjelokupni događaj je kulminirao u nedelju veče kada su zvanično proglašena 3 pobjednička tima koja su ušla u finale takmičenja i osvojili novčanu nagradu od po 5.000 eura, kao i dodatno mentorstvo u trajanju od 3 mjeseca iz oblasti razvoja biznisa, UX dizajna i software development-a, a sve u cilju pripreme timova za finale takmičenja koje će biti organizovano na jesen. U finalu će takmičari imati priliku da se nadmeću za dodatnih 15.000 eura

Kako je protekla onlajn radionica?

Vikend je počeo relativno polako. U petak popodne je svakom od 10 timova dodijeljen mentor ili mentorka sa kojima su se prvo upoznali pa onda i porazgovarali o svojim idejama. Mentori su bili jedan od ključnih elemenata takmičenja a javljali su se iz Hrvatske, Srbije, Portugalije i iz Crne Gore, dok su se isto tako uključivali sa zanimljivih lokacija kao što su planine ili plaže, sve da bi ovaj vikend bili sa nama. Kako ovi ljudi ne bi uvijek ostajali u pozadini, na ovom mjestu ih pominjemo imenom i prezimenom: Marko Lekić, Andrej Hanzir, Katarina Guja, Jasna Pejović, Bojan Ćinćur, Anja Grabović, Marjeta Pevec, Filip Bzik, Ivana Srećković i Vera Kovačević.

Mentori i mentorke su u naredna dva dana timove vodili kroz razvoj i prezentaciju njihovih ideja koristeći nešto što se zove Lean Canvas metodologijom. Radi se o “putokazu” razvoja poslovanja posebno namjenjenom svijetu startapova koji kao vizuelna alatka pomaže osnivačima da riješe sve nedoumice u vezi sa svojim idejama i to na način što ih vodi kroz ključne tačke koje se moraju uzeti u obzir prilikom lansiranja istih. Prateći ovu metodologiju tokom subote i nedelje organizovano je 7 mentorskih sesija kroz koje su ideje timova takoreći provučene. Teme sesija su se odnosile na raznorazne bitne elemente poslovanja startapova kao što su: korisnički segmenti, prihodi, potencijalna rješenja i jedinstvena vrijednost proizvoda, kanali komunikacije, ključne metrike i struktura troškova. Svaka od njih je smišljenja sa ciljem da ideje budu što spremnije za takmičenje u nedelju popodne. 

Na ovaj način smo nastojali da pružimo priliku za učenje svim takmičarima koji bi bez obzira na ishod samog takmičenja, stečeno znanje mogli koristiti u svojim budućim preduzetničkim poduhvatima.

Izuzetno nas raduje što smo vidjeli da su svi timovi, zajedno sa svojim mentorima, vrijedno radili i, za relativno kratak vremenski period, pokazali veliki napredak u smislu uobličavanja i prezentacije svojih ideja. 

Takmičarska nedelja

U nedelju je, poslije nekoliko jutarnjih sesija sa mentorima, takmičarima ostavljeno dva sata za poslednje pripreme pred glavni događaj. Ove pripreme na strani timova pratile su i poslednje pripreme na strani organizatora. Trebalo je provjeriti da li su svi na svojim pozicijama i da li svi raspolažu istim informacijama? Da li je u voditeljskoj skripti sve na svom mjestu i da li su štoperice za mjerenje vremena dovoljno pouzdane? 

Kako je sat otkucao četiri popodne, preko digitalnih hodnika Zoom-a se začuo gromki glas našeg voditelja Slobodana Koljevića koje je pozdravio sve prisutne i zahvalio im se na prisustvu. Uslijedile su uvodne riječi organizatora a onda i predstavljanje pravila takmičenja i članova žirija. Naime, svaki od timova je imao po tačno 5 minuta da predstavi svoju ideju nakon čega bi uslijedilo 5 minuta u okviru kojih bi žiri postavljao svoja pitanja a na koja bi članovi timova onda odgovarali. Same pobjednike je birao tročlani žiri u sastavu: izvršnog direktora kompanije doMEn, agenta registracije crnogorskog nacionalnog domena .ME i idejnog pokretača takmičenja g. Predraga Lešića, projektnog menadžera u UNDP-ju, g. Borisa Rebića i izvršne direktorice digitalne agencije Alicorn, gđe. Sanje Gardašević.

Žiri pred sobom uopšte nije imao lak zadatak pošto su prezentacije koje su uslijedile bile dobro strukturisane i sve na svoj način upečatljive. Naravno, poslije svake od njih bi uslijedilo nekoliko pitanja od strane žirija koji su pokušavali da izvuču tu neku dodatnu vrijednost i informacije koje bi bacile svjetlost na eventualne nedoumice kod svake od ideja. 

Finalisti

Vođeni logikom da bi pobjedničke ideje trebale biti detaljno razrađene a rješenja jasno definisana, pa da bi trebale biti i izvodljive u relativno kratkom roku poslije takmičenja kao i da među članovima tima postoji dovoljan potencijal da stvarno budu i ostvarene, žiri je, uzevši za odlučivanje i više vremena nego što je predviđeno, pobjednicima proglasio sljedeće timove:

  • Tim Egregium u sastavu Maje Rolevski, Stefana Fuštara, Katarine Milačić, Ivone Vujošević i Luke Markovića koji su, zajedno sa mentorkom Jasnom Pejović, sjajno razradili i predstavili ideju o platformi koja sakuplja, klasifikuje i predstavlja podatke javnih uprava;
  • Tim BeBeep.me, sa Ivom Rašovićem, Petrom Sekulićem i Markom Lalićem kao članovima, koji su uz pomoć Vere Kovačević u ulozi mentorke uspješno odoljeli kontra argumentima žirija i predstavili ideju o aplikaciji koja povezuje vozače i putnike i omogućava prevoz koji manje šteti životnoj sredini; i
  • Tim RENERGY Montenegro koji čine Lazar Šćekić, Mišo Kontić, Vuk Jovović i Maksim Kontić koji su, zajedno sa Markom Lekićem kao mentorom, odlično razradili i predstavili svoju ideju o platformi koja bi trebala pomoći u ocjeni isplativosti i pojednostavljivanju procedura ulaganja u obnovljive izvore energije.

Ovom prilikom želimo još jednom da čestitamo finalistima i poželimo puno sreće i rada u narednoj fazi avanture. Da, dobro ste čuli. Za pobjedničke timove avantura tek počinje!

Šta slijedi za naše finaliste?

Naime, pobjedničkim timovima će u toku naredna tri mjeseca biti obezbijeđena i dodatna mentorska podrška iz oblasti biznisa, programiranja i UX dizajna. Protekom ovog perioda, renomirani žiri će u okviru finala ovog ciklusa Spark.me startap avantura takmičenja odabrati jedan pobjednički tim koji će nagraditi dodatnom novčanom nagradom u iznosu od 15.000 eura. Upravo ova vrijedna novčana nagrada je namjenjena da pobjedničkom timu omogući dalji razvoj poslovanja i sve ono o čemu su maštali prilikom prijave za ovu uzbudljivu avanturu!

Ono što je važno da znate jeste da će u toku naredna tri mjeseca, dok timovi budu radili na svojim idejama, pod istim uslovima biti organizovan još jedan ciklus takmičenja, što znači da će još deset timova dobiti priliku da razviju i predstave svoje ideje.

Sigurni smo da među vama ima i onih koji nisu imali dovoljan broj članova da formiraju tim ili dovoljno vremena da se prijave za ovaj ciklus? Možda, pak, u okviru ovog ciklusa niste uspjeli da se plasirate među finaliste ali želite da pokušate ponovo? Vama savjetujemo da budite pripravni jer će se prilika da učestvujete ukazati već na jesen!

Svakako svima predlažemo da pratite dalji razvoj ove avanture, a mi ćemo vas redovno izvještavati na našim kanalima informisanja o tome kako napreduju timovi i o eventualnim izmjenama narednog ciklusa takmičenja.

Projekat Spark.me startap avantura organizuju kompanija doMEn, registar crnogorskog nacionalnog domena .ME, i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Crnoj Gori, uz podršku Ministarstva javne uprave, digitalnog društva i medija i Ministarstva ekonomskog razvoja. Ukupan novčani fond nagrada je 60.000 eura.

 

Podijeli sa prijateljima:

Povezani članici:

Budi u toku!

Prijavi se na newsletter i ne propusti novosti, obavještenja i zanimljivosti iz STEM svijeta. :)

Budi u toku!

Prijavi se na newsletter i ne propusti novosti, obavještenja i zanimljivosti iz STEM svijeta. :)

Obavještenje

Pokrenuli smo novi, redizajnirani sajt! Moderan i ljepši izgled, lakše snalaženje i brža pretraga je samo dio našeg napora da najvažnije vijesti iz oblasti STEM edukacije budu što bolje plasirane.