Odabran pobjednički tim drugog ciklusa Spark.me startap avanture

Tim Flash sa svojom idejom kreiranja sistema za jednostavnije, sigurnije i brže plaćanje roba i usluga, kao i prenos sredstava, proglašen je za najbolji u finalu drugog ciklusa Spark.me startap avanture. Time su članice tima Milena PlamenacMilica Gazivoda i Nataša Popivoda dobile novčanu nagradu u iznosu od 15.000 eura, za dalji razvoj i implementaciju svoje platforme.

 

Kako je sve počelo?

Idemo redom. 🙂 Nakon uspješno realizovane onlajn radionice prvog ciklusa Spark.me startap avanture, u vrijeme kad su tadašnji finalisti već počeli da rade sa svojim mentorima, objavili smo još jedan poziv za timove koji žele da budu dio takmičenja, sa svojim idejama koje rješavaju određeni društveni problem, biznis izazov ili pomažu u digitalizaciji usluga javne uprave.

Po isteku roka za prijave, u drugom ciklusu smo imali 30 prijavljenih timova i ideja, a žiri je već tada bio na prvom od niza teških zadataka: odabrati samo 10 njih za učešće u trodnevnoj onlajn radionici, u novembru prošle godine.

Odabrano je najboljih 10 ekipa koje su potom učestvovale u onlajn radionici koja je obuhvatala tri dana intenzivnog rada sa mentorima i mentorkama, koji su timove vodili kroz razvoj i prezentaciju njihovih ideja koristeći Lean Canvas metodologiju. U pitanju je “putokaz” razvoja poslovanja, koji je posebno namijenjen svijetu startapova. Sigurni smo da su, na ovaj način, članovi svih 10 timova dobili priliku da uče, steknu nova znanja i iskustvo koje će biti od velike koristi prilikom budućih preduzetničkih poduhvata, kako za ove, tako i za neke druge ideje.

Na kraju radionice, timovi su imali zadatak da svoje ideje prezentuju stručnom žiriju, koji je od 10 timova odabrao tri tima finalista koji su nastavili svoju startap avanturu. Timovi FlashWithMe i Medpack su na taj način osvojili novčane nagrade od po 5.000 eura, kao i dodatno mentorstvo u trajanju od 3 mjeseca iz oblasti razvoja biznisa, UX dizajna i software development-a. Sve to, olakšalo je pripremu za veliko finale takmičenja koje je održano proteklog vikenda.

 

Pored mentorske podrške iz više oblasti, za projekat Spark.me startup avantura je opredijeljen i nagradni fond u iznosu od 60.000 eura, za 6 najboljih timova u dva ciklusa.

 

Kako je izgledalo finale?

Timovi su proteklih mjeseci puno radili, kako individualno, tako i sa svojim mentorima. Pored želje da na pravi način razviju svoje ideje, te lokalnom i internacionalnom tržištu ponude korisne proizvode, još jedan motiv bila je novčana nagrada za pobjednike: dodatnih 15.000 eura za razvoj i implementaciju ideje!

Na početku finalnog takmičenja, koje su preko Zoom-a mogli pratiti svi zainteresovani, obratila nam se Daniela Gašparikova, stalna predstavnica UNDP-ja u Crnoj Gori, inače jednog od organizatora takmičenja.

Istakla je da se, kroz sve faze takmičenja, uvjerila da Crna Gora ima obrazovane i kreativne mlade ljude, orjentisane ka inovacijama. “Ideje koje su tri tima predstavila su dokaz da mladi ljudi u industrijskoj revoluciji vide potencijal i šansu za razvoj. Raduje me i što ste, kao građani i građanke, svjesni svojih potreba i spremni da ponudite rješenja koja bi vam olakšala život”, rekla je Gašparikova. Otvarajući takmičenje, naglasila je da se moramo pobrinuti da svi imaju istu polaznu osnovu i pravo na izbor, bez obzira na rodno primjerene uloge i profesije koje se od njih očekuju. Zato joj predstavlja posebno zadovoljstvo da među finalistima vidi tim sastavljen od isključivo ženskih članica, koje su odlučile da se oprobaju u brzorastućoj FinTech industriji.

Potom su uslijedile prezentacije finalista. Redom, to su bili timovi:

  • WithMe, koji čine Edina Osmanović, Ivana Ćorić i Stefan Vukmanović, sa idejom o platformi na polju umrežavanja mladih ljudi i studenata;
  • Milena Plamenac, Milica Gazivoda i Nataša Popivoda iz tima Flash, sa željom da kreiraju sistem za jednostavnije, sigurnije i brže plaćanje, prenos sredstava koji podržava peer to peer transakcije i čija se funkcionalnost implementira u sklopu mobilne aplikacije banke;
  • I tim Medpack koji čine Batrić Krvavac, Anna Kuti-Krvavac, Sreten Madžgalj i Luka Radonjić, a koji su u cilju pridržavanja pravilnoj terapiji i time dugoročnom povećanju kvaliteta života pacijenata kreirali aplikaciju i pametnu kutiju za ljekove.

Svaki tim je na raspolaganju imao po šest minuta za prezentaciju, nakon čega bi uslijedilo 10 minuta tokom kojih bi žiri komentarisao i postavljao pitanja finalistima. Kao i u finalu prvog ciklusa Spark.me startup avanture, članovi žirija bili su: Predrag Lešić, izvršni direktor kompanije doMEn, agenta registracije crnogorskog nacionalnog domena .ME i idejni pokretač takmičenja; Boris Rebić, projektni menadžer u UNDP-u i Sanja Gardašević, izvršna direktorica digitalne agencije Alicorn.

Timovi su sjajno predstavili svoj napredak, pokazali visok kvalitet i razvoj koji su postigli tokom ovog perioda.

Na kraju, za pobjednički je proglašen tim Flash, za koji je žiri smatrao da je na najbolji način razradio ideju, jasno definisao rješenja i vidi najveći potencijal nakon takmičenja.

Time se Flash pridružio timovima BeBeep.me i RENERGY Montenegro, koji su, za svoje ideje o aplikaciji koja povezuje vozače i putnike, odnosno platformi koja pomaže u ocjeni isplativosti i pojednostavljivanju procedura ulaganja u obnovljive izvore energije, ravnopravno bili proglašeni najboljim u prvom ciklusu Spark.me startap avanture.

Izvršni direktor kompanije doMEn, Predrag Lešić, iskazao je zadovoljstvo idejama koje su predstavljene, kao i napretkom koji su ekipe ostvarile tokom prethodnih nekoliko mjeseci, čime su dokazali da u Crnoj Gori postoji kreativna snaga i kreativna energija za stvaranje novih rješenja. “I finale prvog ciklusa takmičenja dokazalo je da su koncept i pristup organizacije Spark.me startap avanture bili dobri, a tome svjedoči to što imamo već dva servisa koja su, od strane zajednice, prepoznata kao korisna, dok je finale drugog ciklusa takmičenja iznjedrilo ideje koje su u fazi lansiranja”, rekao je Lešić.

Ovom prilikom je i ohrabrio sve timove da se prijave na Spark.me startap takmičenje, koje je dio konferencije Spark.me koju kompanija doMEn tradicionalno organizuje na crnogorskom primorju, jer su timovi dokazali da posjeduju ozbiljna rješenja i kapacitet.

 

Slijedi Spark.me startap takmičenje

Možemo reći da naše takmičenje predstavlja odličnu najavu jedne od najvećih poslovnih konferencija u Jugoistočnoj Evropi, Spark.me, koja će se 4. i 5. juna održati u Auditorijumu Porto Montenegra u Tivtu, a pod organizatorskom palicom kompanije doMEn d.o.o – agenta registracije crnogorskog nacionalnog .ME domena.

Pored gostovanja svjetski poznatih predavača, njen sastavni dio je i Spark.me startap takmičenje koje okuplja timove iz cijelog regiona i Evrope. Pobjednički startap će dobiti priliku da predstavi svoj projekat vodećim svjetskim investitorima i medijima u TechCrunch Disrupt “Aleji preduzetnika”, 18-20. oktobra u San Francisku.

U prodaju je pušten ograničen broj promotivnih karata po specijalnoj cijeni od 100€, a za sve mlade ljude željne znanja: u ponudi su i dalje studentske karte po cijeni od svega 50€! One su namijenjene srednjoškolcima i studentima redovnih, postdiplomskih i doktorskih studija koji su mlađi od 27 godina, a više o tome možeš saznati ovdje.

Za kraj, čestitamo članicama tima Flash, kao i svim učesnicima Spark.me startap avanture!

Projekat Spark.me startap avantura organizuju kompanija doMEn, registar crnogorskog nacionalnog domena .ME, i Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Crnoj Gori, uz podršku Ministarstva javne uprave, digitalnog društva i medija i Ministarstva ekonomskog razvoja. 

Podijeli sa prijateljima:

Povezani članici:

Budi u toku!

Prijavi se na newsletter i ne propusti novosti, obavještenja i zanimljivosti iz STEM svijeta. :)

Budi u toku!

Prijavi se na newsletter i ne propusti novosti, obavještenja i zanimljivosti iz STEM svijeta. :)

Obavještenje

Pokrenuli smo novi, redizajnirani sajt! Moderan i ljepši izgled, lakše snalaženje i brža pretraga je samo dio našeg napora da najvažnije vijesti iz oblasti STEM edukacije budu što bolje plasirane.